۰

برترین اپلیکیشن های عکاسی در سال 2016

برترین اپلیکیشن های عکاسی در سال 2016

عکاسی یکی از کار‌های جالب در زندگی است که باعث می‌شود بتوانیم خاطراتمان را ثبت کنیم. اگرچه در گذشته عکاسی کردن لازمه‌اش داشتن یک دوربین عکاسی بود، اما در حال حاضر با تلفن‌های هوشمند نیز می‌توان عکاسی کرد. اپلیکیشن‌های گوناگونی در زمینه عکاسی عرضه شده‌اند که اکنون در این مقاله از کجارو به معرفی برترین‌های سال ۲۰۱۶۶ آن‌ها می‌پردازیم. 

Adobe Comp CC

Adobe Comp CC

اپلیکیشن Comp به کاربران این امکان را می‌دهد که عکس‌ها و متونشان را در قالب یک تصویر در بیاورند (Wireframes). به نظر می‌رسد که انجام چنین کاری برای تلفن هوشمند کار نسبتا دشواری باشد، اما شرکت ادوبی چنین قابلیتی را ارائه داده و کاربران از طریق آن می‌توانند تصاویر بسیار زیبایی بسازند. در این اپلیکیشن می‌توان از طریق دستورات صوتی نیز متون و فایل‌های گرافیکی را به تصویر اضافه کرد. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که شبکه‌بندی در این اپلیکیشن کار ساده‌ای است و برای ساخت تصاویر چندان زحمت زیادی لازم نیست.

ایده کلی این اپلیکیشن بدین صورت است که کاربران بتوانند به سادگی ایده‌هایی که در ذهنشان دارند را بسازند و سپس آن را به برنامه قدرتمند ادوبی در دسکتاپ بفرستند تا در آنجا کار‌های مربوط به آن را انجام دهند.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Adobe Comp CC

اینستاگرام (Instagram)

Instagram

ایسنتاگرام یکی از اپلیکیشن‌های محبوب در بین کاربران سرتاسر جهان است که اغلب افراد تصاویرشان را در آن به اشتراک می‌گذارند. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۶ بهبود‌های بسیاری را دریافت کرد. یکی از این قابلیت‌های جدید Story نام دارد که به تقلید از اسنپ‌چت انجام شده است. در این اپلیکیشن علاوه بر اینکه می‌توان به اشتراک گذاری تصاویر، ویدیو‌ها و حلقه‌های تصویری Boomerang پرداخت، امکان برودکست زنده (پخش زنده) نیز وجود دارد.

اخیرا قابلیت ذخیره تصاویر سایرین هم به این سرویس اضافه شده است که حتی بدون لایک کردن نیز می‌توان آن‌ها را ذخیره کرد. در نسخه‌های جدید این اپلیکیشن امکان زوم کردن روی تصاویر وجود دارد. همچنین کاربران می‌توانند بعد از ویرایش تصاویرشان در اینستاگرام، آن را روی گوشی ذخیره کنند و در زمان دیگری به اشتراک بگذارند.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی اینستاگرام (Instagram)

Google Photos

Google Photos

گوگل فوتو (Google Photos) بسیار سریع تبدیل به یکی از بهترین سرویس‌های رایگان تهیه فایل پشتیبان از تصاویر شد. این سرویس فضای نامحدود رایگان برای ذخیره تصاویر با کیفیت عالی را ارائه می‌کند. علاوه بر این، اپلیکیشن مذکور در سال ۲۰۱۶ بروزرسانی خوبی را دریافت کرد که این آپدیت باعث بهتر شدن Google Photos نسبت به رقبایش شد.

کاربران اکنون می‌توانند تصاویریشان را نیز در Google Photos ویرایش کنند. از قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌تواند به ساخت خودکار فایل‌های گیف و ویدیو‌های افکت‌گذاری شده اشاره کرد. این اپلیکیشن اکنون فیلتر‌های بهتری دارد. قابلیت جستجو نیز در این اپلیکیشن بهبود یافته است و اکنون می‌توان با جستجوی نام فرد، تصاویر مربوط به آن را در آرشیو مشاهده کرد. اگر اغلب تصاویرتان را با موبایل می‌گیرید، در این صورت Google Photos انتخاب درستی است.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Google Photos

ادوبی فوتوشاپ فیکس (Adobe Photoshop Fix)

Adobe Photoshop Fix

بالاخره بعد از مدت‌ها اپلیکیشن قدرتمند فوتوشاپ برای روتوش تصاویر، در اختیار کاربران اندروید قرار گرفت. این اپلیکیشن از چندین ابزار مختلف برای از بین بردن لکه‌ها و روتوش تصاویر بهره می‌برد. اکنون کاربران فوتوشاپ در موبایل نیز می‌توانند به روتوش صورت، تنظیم کنتراست، افزایش روشنایی در بخش خاصی از تصویر و تنظیم خطوط و شکل صورت بپردازند.

اپلیکیشن فوتوشاپ فیکس برای ویرایش تصاویر منظره و فضاهای شهری نیز بسیار مناسب است. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که تنظیم افکت‌ها روی تصاویر، کمی زمان‌بر است. اما با این حال اگر از طریق گوشی اقدام به انتشار تصاویرتان می‌کنید و نمی‌خواهید به سراغ کامپیوتر بروید، اپلیکیشن ادوبی فوتوشاپ Fix گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Adobe Photoshop Fix

PhotoScan

PhotoScan

اپلیکیشن PhotoScan که توسط گوگل توسعه یافته است، به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویر قدیمی‌شان را با استفاده از دوربین موبایل اسکن کنند. اگر بر اساس راهنمایی که در صفحه اپلیکیشن نمایش داده می‌شود به پیش بروید، باید از سمت‌های مختلفی از تصویر مورد نظر عکس بگیرید تا اپلیکیشن به صورت خودکار نور‌های انعکاس شده را حذف کند و بعد از پاک کردن اضافات، تصویری عالی و دیجیتالی از نسخه اصلی را در اختیارتان قرار دهد. ترکیب PhotoScan با فضای رایگان و نامحدود Google Photos باعث می‌شود که آرشیو بسیار خوب و خاطره‌انگیزی داشته باشید.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی PhotoScan

پریسما (Prisma)

Prisma

اوایل سال ۲۰۱۶ بود که اپلیکیشن پریسما عرضه شد و واقعا سر و صدای زیادی به پا کرد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌داد تا از طریق هوش مصنوعی فیلتر‌هایی با استایل هنری و برگرفته از نقاشان معروف را به تصاویرشان اضافه کنند. کاربران امکان این را داشتند که از بین استایل‌های کلاسیک و معاصر، فیلتر مورد نظرشان را به تصویر اضافه کنند. در اغلب موارد نیز نتیجه به دست آمده خارق‌العاده بود. پریسما در حال حاضر فقط از تصاویر پشتیبانی می‌کند اما به زودی قابلیت پشتیبانی از ویدیو نیز به آن اضافه خواهد شد. اما اگر نمی‌توانید این مدت را منتظر بمانید، بهتر است که به سراغ اپلیکیشن Aristo بروید.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Prisma

ادبی فوتوشاپ اسکچ (Adobe Photoshop Sketch)

Adobe Photoshop Sketch

اسکچ (Sketch) نام اپلیکیشنی از سوی کمپانی ادوبی است که ۱۱ نوع قلم مو و چندین مداد و ماژیک را در یک جا جمع کرده و به علاقه‌مندان هنر این امکان را می‌دهد که در هر جایی، طراحی کنند. این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی از چندین لایه در یک فایل را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و امکان کار با شکل‌های از پیش تعیین شده نیز در آن وجود دارد. همچنین در این اپلیکیشن می‌توان تصاویری را از سایر برنامه‌های ادوبی به این اپلیکیشن انتقال داد تا اثر هنری‌تان تکمیل‌تر شود. همانند اپلیکیشن Comp در این برنامه نیز بهتر است ایده اولیه‌تان را پیاده کنید و کار‌های اصلی‌اش را در کامپیوتر انجام دهید. اما در کل Sketch کارایی مناسبی دارد.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Adobe Photoshop Sketch

OKDOTHIS

OKDOTHIS

اگر به دنبال این هستید که عکاسی‌تان را در تلفن هوشمندتان بهبود دهید، بهتر است که اپلیکیشن OKDOTHIS را امتحان کنید. این اپلیکیشن کاربرانش را به چالش‌های روزانه می‌کشاند و به آن‌ها اجازه می‌دهد که تصاویرشان را با سایر کاربران این سرویس به اشتراک بگذارند.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی OKDOTHIS

Adobe Lightroom

Adobe Lightroom

اگر می‌خواهید عکاس‌هایی که با موبایلتان می‌گیرید نتیجه خارق‌العاده‌ای داشته باشند، بهتر است که به سراغ اپلیکیشن Adobe Lightroom بروید. این اپلیکیشن عملکرد بسیار خوبی دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با تغییر پارامتر‌های مختلف، تصویرشان را تبدیل به یک عکس زیبا کنند. البته این برنامه میان‌بر‌هایی را نیز برای زیبا کردن سریع تصاویر ارائه می‌کند تا کاربران هرچه سریع‌تر و البته راحت‌تر به نتیجه مورد نظرشان برسند.

البته Adobe Lightroom مدت زیادی است که عرضه شده، اما این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۶ بروزرسانی جدیدی را دریافت کرد که بعد از آن توانست از فایل‌های RAW (خام) نیز پشتیبانی کند. این قابلیت باعث می‌شود که کاربران کنترل بیشتری روی تصاویرشان داشته باشند. حالت عکاسی دستی جدید این نسخه نیز به عکاس این امکان را می‌دهد که سرعت شاتر، ISO، میزان سفیدی و فوکوس را در زمان ثبت تصویر، تنظیم کند.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Adobe Lightroom

منبع thenextweb

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی