۰

۸ ماده ی غذایی که به کاهش التهاب و از دست دادن وزن کمک می کند

ماهی سالمون

salmon

چربی باعث تشکیل ترکیبات تنظیم کننده ی التهاب به نام پروستاگلاندین می شود. با این که برخی از چربی ها باعث کاهش التهاب می شود، دیگر چربی ها آن را افزایش می دهند. برای افزایش سطح پروستاگلاندین های مبارز با التهاب، اسید های چرب حاوی امگا ۳ بیشتر، مانند EPA و DHA (که در ماهی سالمون و دیگر ماهی های چرب یافت می شود) را مصرف کنید. از آنجایی که امگا ۳ می تواند سطح تریگلیسرید و کلسترول های بد التهاب زا را کاهش دهند، پس التهاب را نیز کاهش می دهد.

تخم کتان

flax-seeds

ماهی دوست ندارید؟ اشکالی ندارد. تخم کتان دارای بیشترین تمرکز امگا ۳ گیاهی است.


بلوبری

blueberries

بلوبری منبع غنی بیوفلاونوئید است، که هم دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. هر چه رادیکال های آزاد کمتر باشند، التهاب هم کمتر است.

کاری

curry

زردچوبه به کاری رنگ زرد و حجم زیادی بیوفلاونوئید می بخشد. به علاوه تحقیقات نشان داده اند که زردچوبه NF-kappa B، پروتئین محرک التهاب را سرکوب می نماید.


آلبالو

tart-cherries

آلبالو که به داشتن “بالاترین سطح مواد ضد التهاب در میان مواد غذایی” مشهور است، سرشار از آنتوسیانین (آنتی اکسیدان هایی که باعث کاهش التهاب می شوند) می باشد.

سویای تازه

edamame

این ماده به دلیل دارا بودن منابع غنی ایزوفلاون و اسید های چرب امگا ۳، التهاب را بمباران می کند. نتیجه: سطح پایین تر پروتئین واکنشی C، نشانه ی التهاب.

چای سبز

green-tea_1

با توجه به تحقیقات، چای سبز به دلیل دارا بودن سطح بالای فلاونوئید، برای کاهش التهاب از دیگر فرآورده های چای موثر تر است.

غلات کامل

whole-grains_0

طبق نتایج تحقیقات، افرادی که غلات کامل (مانند: بلغور جو دوسر، برنج قهوه ای و جو) مصرف می کنند، نسبت به افرادی که از غلات تصفیه شده استفاده می کنند، سطح پروتئین واکنشی C خود را تا ۳۸ درصد کاهش می دهند. که این نتیجه گیری پس از کنترل وزنی که از دست داده اند، ثبت شد!

منبع:بلاگ بامیلو

نویسنده:مینا

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی