۲۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰

کرم‌های روی صورت، از تبار شما خبر می‌دهند


هم‌اکنون که این مطلب را می‌خوانید، تعداد خیلی زیادی کرم (هیره) در فولیکول موها و غده‌های عرقی صورت شما زندگی می‌کند. آن‌ها سلول‌های مرده‌ی پوست شما را می‌خورند، همان‌جا جفت‌گیری می‌کنند و تخم می‌گذارند. این بندپایان میکروسکوپی که با نام علمی Demodex folliculorum شناخته می‌شوند، بیشتر اوقات بدون اینکه مشکلی برای میزبان ایجاد شود، تقریبا روی پوست صورت همه‌ی پستانداران زندگی می‌کنند. اکنون مطالعات جدید نشان داده‌اند که افراد با تبار گوناگون، زیرگروه‌های مختلفی از این جانوران را روی صورت خود دارند. در ضمن نحوه‌ی توزیع این زیرگروه‌ها روی صورت مردم نقاط مختلف جهان، می‌تواند نشان دهد که گونه‌ی انسان هوشمند چگونه در طول تاریخ به مکان‌های مختلف دنیا مهاجرت کرده است.

۰

جعبه‌ گشایی OnePlus 2 و حس و حال کار با یک گوشی فوق العاده

OnePlus 2OnePlus 2

گوشی OnePlus 2 دومین محصولی است که استارت‌آپ چینی OnePlus عرضه کرده است. نخستین محصول آنها یک پرچمدار تمام و عیار با قیمتی بسیار فوق‌العاده بود و توانست کاربران خوش‌اقبالی که فرصت تهیه آن را یافتند را به خوبی راضی کند. در ادامه با جعبه‌گشایی این محصول جذاب همراه عنوان برتر باشید.

۰

با ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وان‌پلاس 2 آشنا شوید

وان پلاس 2وان پلاس 2

وان پلاس امروز پرچم‌دار جدید خود را با نام وان پلاس ۲ معرفی کرد. در حالی که این گوشی بدلیل بهره‌گیری از صفحه نمایش فول اچ‌دی به جای QHD و نیز نداشتن درگاه افزایش حافظه داخلی کاستی‌هایی دارد اما از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری منحصر بفردی نیز بهره می‌برد. در ادامه با عنوان برتر همراه باشید تا به بررسی این ویژگی‌ها بپردازیم.

۰

6 دلیل برای برتری آیفون 6 اس نسبت به گلکسی اس 6


اپل، دیروز از اسمارت‌فون جدید خود یعنی آیفون 6 اس رونمایی کرد. با این‌که طراحی این گوشی تغییری نکرده اما آیفون 6 اس به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده است که جالب هستند. ویژگی‌های جدیدی مثل دوربین عقب و جلوی بهبود یافته، پردازنده‌ی 14 نانومتری، 3D Touch و ویژگی‌های دیگری که در این گوشی وجود دارند. آیفون 6 اس به مدت یک سال به عنوان پرچم‌دار اپل باقی خواهد ماند اما فکر می‌کنید که برتری‌های این گوشی نسبت به پرچم‌دار فعلی سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 چیست؟ در ادامه همراه عنوان برتر باشید تا با برتری‌های آیفون 6 اس نسبت به گلکسی اس 6 آشنا شویم.

۰

8 دلیل برای برتری گلکسی اس 6 نسبت به آیفون 6 اس

اپل، دو روز پیش از اسمارت‌فون جدید خود یعنی آیفون 6 اس رونمایی کرد. با این‌که طراحی این گوشی تغییری نکرده اما آیفون 6 اس به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده است. ویژگی‌های جدیدی مثل دوربین عقب و جلوی بهبود یافته، پردازنده‌ی 14 نانومتری، 3D Touch و ویژگی‌های دیگری که در این گوشی وجود دارند. آیفون 6 اس به مدت یک سال به عنوان پرچم‌دار اپل باقی خواهد ماند اما فکر می‌کنید که برتری‌های پرچم‌دار فعلی سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 نسبت به سوگلی جدید اپل چیست؟ در ادامه همراه ترنجی باشید تا با برتری‌های گلکسی اس 6 نسبت به آیفون 6 اس آشنا شویم.

۰

مقایسه کامل شارژدهی باتری گلکسی نوت 5 با نوت 4 و رقبای قدرتمندش توسط GSMArena

gsmarena_005

چند روز قبل نتایج تست باتری گلکسی نوت 5 توسط GSMArena را تقدیم حضورتان کردیم و در آن مقایسه‌ی دقیقی با سایر پرچمدارهای مدعی بازار انجام نشد. اکنون با انتشار نمودارها و نتایج دقیق قصد داریم عیار کار گلکسی نوت 5 را در بخش باتری بسنجیم و با هم به مقایسه عملکرد آن با گلکسی نوت4 و سایر ابرقدرت‌های دنیای اسمارت‌فون بپردازیم. در ادامه با ما باشید.

۰

شما بگویید؛ FIFA یا PES؟

شما بگویید؛ FIFA یا PES؟

حتی اگر از طرفداران پروپاقرص بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی و ذات بازی کردن نباشید، احتمالا برای یکی دو بار هم که شده، یکی از عناوین سبک شبیه‌ساز فوتبال را تجربه کرده‌اید. حتما بهتر از ما می‌دانید که این ژانر در حال حاضر در میان گیمرها از چه محبوبیتی برخوردار است و چطور بازی‌کننده‌ها برای‌اش سرودست می‌شکنند. حتما از خودتان می‌پرسید “چه شد که شبیه‌سازهای فوتبال در میان گیمرها به محبوبیتی این‌چنینی دست پیدا کردند؟” بررسی این موضوع زمان و حوصله‌ی زیادی می‌طلبد و شاید در آینده به آن هم پرداختیم. اما مساله‌ی مهم این‌جاست که از سال 2005 میلادی به بعد، ژانر شبیه‌ساز فوتبال کاملا وضعیتی دو قطبی به‌خودش گرفته است. شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی شرقی و غربی پیش‌روی هم قرار گرفتند تا ثابت کنند کدام یک از آن‌ها می‌تواند شبیه‌ساز بهتری را در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار بدهد.

۰

کدام کشورها بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند؟

به لطف برگزاری کنفرانس پاریس، مسائل زیست محیطی، هرچند برای مدتی کوتاه توانسته‌اند به صدر اخبار راه یابند. به همین مناسبت در این نوشتار به معرفی رکوردداران بهره‌برداری سرانه از انرژی‌های تجدید‌پذیر می‌پردازیم. استفاده از عبارت «بهره‌برداری سرانه» به این نکته اشاره دارد که ما به دنبال معرفی کشورهایی با بیشترین ظرفیت تولید انرژی‌های تجدید پذیر نیستیم؛ بلکه به دنبال معرفی کشورهایی هستیم که در سبد انرژی مصرفی آن‌ها بالاترین درصد متعلق به انرژی های تجدیدپذیر است. بطور مثال بنابر گزارش سالانه‌ی رن ۲۱ بیشترین ظرفیت تولید الکتریسیته از انرژی‌های تجدید‌پذیر به ترتیب متعلق به کشور های چین، ایالات متحده، برزیل، آلمان و کانادا است. با این وجود، درصدی که انرژی‌های تجدید‌پذیر در این کشورها به خود اختصاص می‌دهند، پایین‌تر از کشورهایی است که در این نوشتار به آن‌ها اشاره می‌کنیم. در همین رابطه به معرفی کشورها و دستاوردهای آن‌ها برحسب رتبه‌ی کسب شده توسط آن‌ها خواهیم پرداخت. در انتها نیز جایگاه ایران را به لحاظ استفاده از انرژی های تجدید پذیر در مقایسه با سایر کشورها بررسی خواهیم نمود.

۰

نفسی که ممد حیات بود، مخل حیات شد!


چند روز پیش بالاخره نمایندگان کشورها در کنفرانس تغییر اقلیم پاریس به توافق رسیدند. توافقی که البته به نظر بسیاری از کارشناسان خیلی هم امیدوار کننده نیست و نتوانسته با قوانین الزام آور، کشورها را مجبور به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کند. بیشترین سهم انتشار گازهای گلخانه‌ای را آمریکا، چین و اتحادیه‌‌ی اروپا دارند و به هر صورت مسئولیت اصلی گرمایش زمین بر گردن آن‌هاست. اما از همه جالب‌تر برای ما، سهم و نقش ایران است. واقعیت این است که ایران نقش خیلی کمی در انتشار گازهای گلخانه‌ای دارد؛ چیزی کمتر از ۱٫۵ درصد. با این حال خانم معصومه ابتکار به عنوان نماینده‌ی ایران در اجلاس شرکت کرد و کشور ما هم به نوبه‌ی خود طرحی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ارائه داد. کاهشی که خانم ابتکار گفت در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، با ورود فناوری‌های نوین به ایران بیشتر هم می‌شود.