۰

8 دلیل برای برتری گلکسی اس 6 نسبت به آیفون 6 اس

1. صفحه‌نمایش

سامسونگ گلکسی اس 6 به صفحه‌نمایش بزرگتری نسبت به اپل آیفون 6 اس مجهز شده است. صفحه‌نمایش 5.1 اینچی Quad HD سوپر آمولد این گوشی، دارای رزولوشن بالاتری نسبت به صفحه‌نمایش 4.7 اینچی آیفون با رزولوشن 1334×750 می‌باشد.

iphone-6-touch-ID-VS-samsung-fingerprint


2. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه بهتر

نسبت صفحه‌نمایش به بدنه بهتر با وجود صفحه‌نمایش بزرگتر! گلکسی اس 6 با این‌که صفحه‌نمایش بزرگتری دارد اما نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ی آن، بهتر از آیفون 6 اس است. دستگاه 5.1 اینچی سامسونگ دارای ابعاد 5.65×2.78×0.27 اینچ (143.4×70.5×6.8 میلی‌متر) و نسبت اندازه 70.48 درصدی صفحه‌نمایش به بدنه می‌باشد. آیفون 6 اس نیز دارای ابعاد 5.44×2.64×0.28 اینچ (138.3×67.1×7.1 میلی‌متر) و نسبت اندازه 65.71 درصدی صفحه‌نمایش به بدنه می‌باشد.

Better-screen-to-body-ratio


3. وزن

آیفون جدید از مدل قبلی (آیفون 6) سنگین‌تر است. آیفون 6 اس دارای وزن 143 گرمی می‌باشد اما وزن گلکسی اس 6، 138 گرم می‌باشد. تقربیا این دو دستگاه در وزن، تفاوتی ندارند اما پرچم‎‌دار سامسونگ، سبک‌تر از سوگلی جدید اپل می‌باشد.

Weight


4. دوربین بزرگتر

گلکسی اس 6 به یک دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز شده است اما آیفون 6 اس، دوربین 12 مگاپیکسلی دارد. با این حال، دوربین گلکسی اس 6 از نظر اندازه، بزرگتر از آیفون است اما این بدان معنا نیست که گلکسی اس 6 می‌تواند تصاویر بهتری را ثبت کند. بهتر است تا منتشر شدن مقایسه‌ی دوربین این دو گوشی صبر کنیم.

Larger-camera

 


 

5. دیافراگم دوربین بهتر

دیافراگم پایین‌تر به دوربین اجازه می‌دهد تا نور بیشتری را جذب کند و به همین دلیل، تصاویر با نور بیشتر ثبت می‌شوند. گلکسی اس 6 به دیافراگم f/1.9 مجهز شده است که بهتر از دیافراگم f/2.2 آیفون 6 اس می‌باشد. این بدان معناست که سوگلی سامسونگ باید عملکرد بهتری در شرایط نوری کم نامطلوب داشته باشد. البته نرم‌افزار دوربین گوشی نیز در عملکرد دوربین، تاثیر دارد. نرم‌افزار و سخت‌افزار، هر دو مهم هستند.

Better-camera-aperture


6. لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS)

بر خلاف آیفون 6 ا‌س پلاس، آیفون 6 اس به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر مجهز نشده است اما گلکسی اس 6 دارای لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) می‌باشد. وجود این تکنولوژی به بهود عکس‌ها کمک حواهد کرد و از تارشدن ناخواسته‌ی عکس‌ها خودداری خواهد کرد.

Optical-image-stabilization


7. باتری بزرگتر

باتری 2550 میلی‌آمپری گلکسی اس 6، به احتمال زیاد عملکرد بهتری نسبت به باتری 1715 میلی‌آمپری آیفون 6 اس خواهد داشت. در تست بنچمارک باتری، آیفون 6، 5 ساعت  و 22 دقیقه دوام آورد که کمتر از 7 ساعت و 14 ثانیه گلکسی اس 6 می‌باشد اما این احتمال وجود دارد که به دلیل مجهز شدن این گوشی به پردازنده‌ی A9 که یک پردازنده‌ی 14 نانومتری محسوب می‌شود، در عمر باتری عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. پس باید منتظر آزمایش باتری این گوشی باشیم.

Larger-battery


8. شارژ به صورت بی‌سیم

سامسونگ گلکسی اس 6 به صورت پیش‌فرض از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند که یک برتری برای گوشی سامسونگ به حساب می‌آید، چرا که آیفون 6 اس به صورت پیش‌فرض از قابلیت شارژ بی‌‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

Wireless-charging

منبع:toranji.ir
نویسنده:امیرحسین ایزدی


نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی