۳۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰

Pokémon GO رسما در ایران عرضه شد

Pokémon GO رسما در ایران عرضه شد

اگر تا به امروز، به این دلیل به سمت Pokémon GO نرفته بودید، چون اجرا کردن‌اش نیاز به نرم‌افزارهای تغییر IP داشت و به صورت رسمی در ایران عرضه نشده بود، بگذارید خبر خوبی به شما بدهیم؛ بازی موبایلی Pokémon GO به صورت رسمی در ایران عرضه شده و بهتر است همین حالا، نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

۰

راهنمای خرید کنسول‌های پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان (تابستان ۹۵)

راهنمای خرید کنسول‌های پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان (تابستان ۹۵)

قبل از این‌که بخواهید جدیدترین کنسول‌های بازی را بخرید، حتما از هدف‌تان برای بازی کردن مطمئن شوید. می‌خواهید کنسول را برای فرزندان‌تان بخرید، یا قرار است خودتان پای‌اش بنشینید و حسابی سرتان را با بازی‌های جدید گرم کنید؟ پیش از هر چیز بد نیست بدانید که کنسول‌های نسل هشتمی، یعنی همان پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان، در بلند مدت خرج بیش‌تری روی دست‌تان می‌گذارند. این خرج‌ها از هزینه‌های بازی گرفته تا هزینه‌ی اینترنت‌ را شامل می‌شوند.‌  راهنمای خرید ما قرار است دلایل اصلی خرید کنسول‌های نسل هشتمی را برای شما مشخص کند.

۰

Zmax Pro؛ گوشی ۶ اینچی که زیر ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد

Zmax Pro؛ گوشی ۶ اینچی که زیر ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد

امروز شرکت ZTE در یک رویداد ویژه سومین گوشی خود از خطوط تولید گوشی Zmax را معرفی کرد. این گوشی جدید جانشین گوشی سال گذشته این شرکت یعنی Zmax 2 خواهد شد. این محصول جدید Zmax Pro نام دارد و در آمریکا بوسیله شرکت MetroPCS به فروش خواهد رسید.

۰

ارتش ترکیه چقدر قوی است؟

ارتش ترکیه چقدر قوی است؟

ارتشی که دومین عضو بزرگ ناتو به حساب می‌آید و از مدرن‌ترین و قدرتمندترین نیروهای نظامی خاورمیانه است. طبق بعضی آمارها،‌ ترکیه دهمین ارتش قدرتمند جهان را دارد و با صرف بودجه‌ی ۱۸ میلیارد دلاری در سال، توانسته نیروی نظامی قابل توجهی ایجاد کند. نیروی قدرتمندی که بخشی از آن در شامگاه ۱۵ جولای ۲۰۱۶ علیه دولت رجب طیب اردوغان کودتا کرد و تانک‌هایش را به خیابان‌ها آورد. در این کودتا، پارلمان و کاخ ریاست جمهوری ترکیه بمباران شد و طبق آمارهای کنونی، حدود ۶۰ نفر از افراد نظامی و غیر نظامی کشته شدند. یک هلیکوپتر سیکورسکی کودتاچیان هم توسط جنگنده‌ی اف ۱۶ نیروهای طرفدار دولت ساقط شد.

۰

شش قانون قدیمی پوشش آقایان که می‌شود آن‌ها را نادیده گرفت

شش قانون قدیمی پوشش آقایان که می‌شود آن‌ها را نادیده گرفت

شاید تا حالا فکر می‌کردید دنیای مُد قوانین ثابت دارد و برای داشتن ظاهری حساب‌شده کافی‌ست مطابق مد پیش بروید و از قوانین آن پیروی کنید.
مد در هر زمانی متناسب با اوضاع حاکم و روح زمان در قالب یک سری قوانین مطرح می‌شود. این قوانین هر علتی که داشته باشند، رعایت کردنشان نشان‌دهنده‌ی تشخص فرد است.

اما هرچیزی در دنیای مد تاریخ مصرف دارد؛ حتی قوانینش. پس ملزم نیستید همیشه پیرو قوانین باشید. این قوانین ممکن است برای زمان خودشان راهنمای خوبی باشند اما این به معنای خوب و کاربردی بودن در هر زمانی نیست.
راستش بیش‌تر وقت‌ها رعایت کردن قوانین مد باعث می‌شود ظاهری شبیه به پدربزرگمان داشته باشیم! شاید برای‌تان عجیب باشد اما بیشتر قوانینی که حتی تا امروز داریم، ریشه در آداب و رسوم اوایل قرن بیستم میلادی دارند و متناسب با دنیای آن دوران بوده‌اند. اما حالا سال‌هاست که از آن دوران عبور کرده‌ایم و سبک پوشش و مشخصه‌های اجتماعی تغییر کرده است. چیزهایی که در گذشته کاربرد داشته‌اند الزاماً مناسب امروز نیستند.
در اینجا شش قانون پوشش را که از گذشته باب شده و هنوز مرسوم است، بررسی کرده‌ایم. این قوانین در طول زمان پذیرفته شده‌اند اما امروز باورها نسبت به این سبک پوشش تغییرکرده است.

با زوفا همراه باشید و با این قوانین آشنا شوید اما بدانید هیچ الزامی برای رعایت کردن آن‌ها وجود ندارد.

۱

نوجوان‌ها از لایک نخوردن تصاویرشان در اینستاگرام متنفرند

نوجوان‌ها از لایک نخوردن تصاویرشان در اینستاگرام متنفرند

آیا شما هم جزو آن دسته از کاربران اینستاگرام هستید که هر از گاهی تصاویر قبلی‌تان را مرور می‌کنید و آن‌هایی را که کمتر لایک شده‌اند حذف می‌کنید؟ آیا رابطه‌ای بین این رفتار و سن افراد وجود دارد؟ پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا تحقیقی جالب در این زمینه انجام داده‌اند و پی برده‌اند که نوجوان‌ها از تصاویر لایک‌نشده‌شان در اینستاگرام متنفرند.

۰

تسلا نسخه‌ای ارزان قیمت از مدل ایکس را روانه‌ی بازار می‌کند


تسلا نسخه‌ای ارزان قیمت از مدل ایکس را روانه‌ی بازار می‌کند

تسلا نسخه‌ای ارزان‌تر از مدل ایکس را روانه‌ی بازار می‌کند. این نسخه که با نام تسلا ایکس ۶۰D شناخته می‌شود با هر بار شارژ مسافت کمتری را می‌پیماید. قیمت آن از ۷۴ هزار دلار شروع می‌شود و با توجه به آپشن‌های مختلف تا بالای ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

۰

یک خورجین نکته‌ی جالب درباره‌ مریخ

AFPK_12

مریخ سیاره‌ی چهارم منظومه‌ی شمسی است که اگر بخواهیم این جمله را فارسی‌تر بگوییم، می‌شود: بهرام چهارمین سیاره‌ی پایانه‌ی خورشیدی است. مریخ در مداری طولانی‌تر از زمین به دور خورشید می‌چرخد و شب و روزش اندکی از شب و روز زمین بلندتر است. هم اکنون دانشمندان در حال بررسی شرایط زیستی مریخ هستند تا بتوانند هر چه سریع‌تر مریخ را به خانه‌ی دوم انسان تبدیل کنند. با ما باشید تا یک خورجین نکته‌ی جالب درباره مریخ را به اطلاع‌تان برسانیم.

۰

یک مُشت اطلاعات جالب از کشور سوئد

sweden7-1-web

سوئد کشوری سردسیر در شمال اروپا و در شبه جزیره‌ی اسکاندیناوی است که قدیم‌ها مأمن وایکینگ‌ها بوده و در این اواخر مأمن دانشجویان مهاجر شده است.  جمعیت این کشور نزدیک به ۱۰ میلیون نفر است و از نظر وسعت چهارمین کشور بزرگ اروپا محسوب می‌شود. با این‌حال به خاطر سردسیر بودن نقاط شمالی‌ سوئد، بیشتر جمعیت آن در جنوب سوئد متمرکز شده‌اند. بخوانید و ببینید همشهری‌های زلاتان ابراهیموویچ چه نکات جالبی دارند که قبلاً نمی‌دانستید.

۰

۱۱ مورد عجیب از فرهنگ ژاپن

crazy-japan-culture

قدیم‌ترسرزمین بلازده‌ای در گوشه‌ی نقشه‌ی جهان وجود داشت که نیاکان ما به آن می‌گفتند جاپون. برای آن‌ها جاپون یعنی جایی که افراد برای حفظ آبرو شمشیر در شکم خود فرو می‌کنند (هاراکری) یا با فداکاری هواپیمای جنگی‌شان را روی سر دشمن فرود می‌آورند (کامیکازی) و مردان خر زورشان به روشی عجیب با یکدیگر کُشتی (سومو) می‌گیرند. به ما که رسید ژاپن شد مهد تکنولوژی … شروع کرد به ساخت تلویزیون و آتاری و میکرو و سگا و غیره تا این‌که دیری نگذشت شد غول الکترونیک. ژاپنی‌ها همراه با هر محصول الکترونیکی‌ای که به جهان عرضه کردند قسمتی از فرهنگشان را هم صادر کردند. خصوصیات فرهنگ ژاپن به حدی عجیب و غریب است که مردم سایر کشورها واقعاً نمی‌توانند تصور کنند در ژاپن چه می‌گذرد. با ما باشید تا شما را کمی با این خُل و چِل‌های دوست داشتنی آشنا کنیم: