۰

مقایسه کامل شارژدهی باتری گلکسی نوت 5 با نوت 4 و رقبای قدرتمندش توسط GSMArena

در همان شب رونمایی زمانی که حرف از باتری به میان آمد، کاهش چشمگیر ظرفیت آن همگان را شگفت‌زده کرد و هجمه‌ای از انتقادات به سمت سامسونگ بابت این کاهش ظرفیت سرازیر شد. فارغ از بحث غیر قابل تعویض بودن باتری، افت کیفیت میزان دوام شارژ گوشی نسبت به نسل قبل قابل انتظار بود و ظاهرا در عمل نیز این اتفاق افتاده و نباید از گلکسی نوت 5 مانند آنچه که در نوت4 شاهد آن بودیم، شاهد قدرتنمایی در بخش باتری باشیم.

نخستین آزمایش مربوط به مکالمه است و گلکسی نوت 5 در این بخش با ثبت 28 ساعت و 24 دقیقه با اندکی بهبود نسبت به نوت4، در همسایگی دیوار به دیوار آن جا خوش کرد و شاهد تغییر آنچنانی در این بخش نبودیم.

Talk

بنچمارک بعدی مربوط به وبگردی است و در این بخش با ثبت زمان 10 ساعت و 43 دقیقه گلکسی نوت 5 در حد نسخه‌ی اولیه نوت4 ظاهر شد یعنی زمانی که هنوز خبری از عرضه‌ی اندروید لالی‌پاپ برای این گوشی نشده بود. با در نظر گرفتن نسخه‌های کنونی گلکسی نوت4 که به اندروید جدید ارتقا یافته‌اند، باید بگوییم که در این بخش شاهد اندکی عقبگرد در عملکرد باتری گلکسی نوت 5 هستیم.

اگر تصویر مقداری کوچک و ناخوانا به نظر می‌رسد مقصر سامسونگ است چرا که متاسفانه رده در حدی بود که در یک عکس معمولی نتوانستیم آن را جای دهیم!

Web1

در 2 بخش قبلی اختلاف آنچنان چشمگیر نبود اما زمانی که به بخش تماشای ویدیو می‌رسیم افت میزان ظرفیت باتری تاثیر خود را گذاشته و در این بخش به وضوح می‌توان عقب‌گرد پرچمدار جدید را نسبت به نسل قبل مشاهده کرد. در این بخش گلکسی نوت 5 13 ساعت و 51 دقیقه توانست با یک شارژ دوام بیاورد در حالیکه این میزان در گلکسی نوت4، 17 ساعت و 52 دقیقه بود و این خود نشان از آن می‌دهد که ظرفیت باتری تا چه حد می‌تواند برای کسانی که به تماشای ویدیو می‌پردازند تاثیرگذار باشد.

Video

زمانی که به جمع‌بندی امتیازات می‌رسیم، پردازنده‌ی مدرن و 14 نانومتری اگزینوس 7420 جور باتری این گوشی را کشیده و به آن کمک کرد تا بتواند به امتیاز 85 ساعت دست پیدا کند. این بدان معناست که با یک شارژ کامل می‌توان با خیالی آسوده تا 3 روز از قابلیت‌های پرشمار نرم‌افزاری این فبلت پرطرفدار استفاده کرد و از آن لذت برد.

gsmarena_001

امتیاز 85 ساعت حکایت از آن دارد که گلکسی نوت 5 به مدت 5 ساعت با نوت4 90 ساعتی اختلاف دارد و بدون شک متهم ردیف اول در این بخش افت میزان ظرفیت باتری آن است که به نحوی قربانی کاهش ضخامت دستگاه شد. بدون شک شارژدهی مطلوب گجت‌های الکترونیکی یک امر فوق‌العاده چشمگیر و مهم است و افت گلکسی نوت 5 را در این بخش می‌توان به عنوان یک عقبگرد نسبت به نسل قبل قلمداد کرد.

البته فراموش نکنید که مدت زمانی که طول می‌کشد تا گلکسی نوت 5 کامل شارژ شود به مراتب کوتاهتر از رقبایش است و شاید این موضوع بتواند افت کیفیت عملکرد این گوشی را تا حدودی به دست فراموشی بسپرد چرا تا که گلکسی نوت 5 تا دلتان بخواهد سریع شارژ می‌شود، سریعتر از هر گوشی که فکرش را کنید!

اکنون که مقایسه‌ی دقیق کیفیت کار شارژدهی دستگاه را نسبت به رقبایش ملاحظه کردید، شاید با خیالی آسوده‌تر بتوانید در مورد آن اظهار نظر کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که همانگونه نوت4 با دریافت آپدیتی شدیدا در بخش باتری با رشد روبرو شد، این احتمال وجود دارد که این قضیه برای گلکسی نوت 5 نیز تکرار شود و در آینده‌ای نزدیک سامسونگ عملکرد آن را در این بخش ارتقا بخشد بنابراین آنچنان هم به کار این پرچمدار خرده نگیپرید!

منبع:toranji.ir

نویسنده:پویا رحمانی

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی