۰

بهترین لپ تاپ های 2015

Image result for ‫لپ تاپ های نسل نو‬‎

در این مقاله ما پیشنهادات را بر اساس اولویت قیمت مرتب کرده ایم تا هر خریدار بتواند بر اساس میزان بودجه خود بهترین لپ تاپ ممکن را تهیه کند، دقت داشته باشید در بازار لپ تاپ نوسان قیمت بیشتر از بازار تبلت و اسمارت فون می باشد و دلیل آن نیز بیشتر به تنوع شرکت های ضمانت کننده باز می گردد اما ما سعی می کنیم قیمت معقول و میانگین هر مدل را برای شما ذکر کنیم و انتخاب نهایی گارانتی ها را به شما خواننده عزیز واگذار کنیم. لیست ما فارغ از طرفداری از برند و نام سازنده تهیه شده است و دلیلی وجود ندارد که حتماً از تمامی برندها نماینده ای در آن وجود داشته باشد ما تنها به بهترین در هر شاخه قیمت فکر کرده و سعی می کنیم شما را از بهترین گزینه ها باخبر سازیم.

یک‌راست به سراغ اولین پیشنهاد که طبعاً ارزانترین محصول لیست ما می باشد می رویم:

 

HP Pavilion 15-r213

قیمت: حدود 1,020,000 تومان با گارانتی الماس

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

شرکت اچ پی همواره نزد کاربران به عنوان یک برند تولید کننده محصولات خوش قیمت یا به عبارتی با ارزش خرید بالا شناخته می شود. همیشه به عنوان بخشی از راهنمایی های صورت گرفته به خریداران لپ تاپ، سعی کرده ایم محصولات این کمپانی را به عنوان یکی از گزینه های اصلی معرفی کنیم. مطابق با عادت های گذشته لیست بهترین لپ تاپ های پیشنهادی، اولین پیشنهاد را به کاربران با کاربری معمولی که به گشت و گذار در اینترنت و همچنین تماشای فیلم یا گوشی دادن به موسیقی علاقمند هستند اختصاص می دهیم.

Pavilion 15-r213 لپ تاپی است که علاوه بر داشتن یک قیمت مناسب، تمام قطعات سخت افزاری موردنیاز و متناسب با کاربردهای بالا را هم داراست. با توجه به قیمت نهایی این محصول، باید آن را در دسته لپ تاپ های پایین رده موجود در بازار دسته بندی کنیم و به همین دلیل انتظار داریم که بدنه این لپ تاپ تماماً از پلاستیک تهیه شده باشد. با این وجود کیفیت بدنه رضایت بخش است و سبب شده که ضخامت و وزن آن برای یک لپ تاپ 15.6 اینچی کاملاً عادی محسوب شود. در بعد قطعات سخت افزاری به دلیل اینکه نیازی به انجام پردازش های سنگین وجود ندارد پردازنده Pentium N3540 با سرعت 2.10 تا 2.60 گیگاهرتز مناسب و کافی به نظر می رسد. علاوه بر این 4 گیگابایت حافظه رم، هارد دیسک 500 گیگابایتی و کارت گرافیک مجتمع Intel، پیکربندی این پیشنهاد ما را تکمیل می کنند.

اگر در تماشای فیلم ها علاقمندید که از یک صفحه نمایش با وضوح و کیفیت تصویر بالا استفاده کنید بهتر است از خرید این لپ تاپ منصرف شوید. چرا که کیفیت رنگ های تولید شده، زاویه دید، روشنایی و کنتراست فراهم شده توسط صفحه نمایش این لپ تاپ کاملاً عادی است و به سختی می تواند شما را راضی کند. اچ پی برای این لپ تاپ ویژگی های مناسب دیگری را هم تدارک دیده است که در این بین حضور طیف کاملی از پورت های خروجی همراه با USB 3.0 و HDMI، صفحه کلید جزیره ای و با فاصله مناسب بین کلیدها و وب کم با وضوح HD، مهمتر از بقیه محسوب می شود.

 


 

Acer Aspire E5-573G

قیمت: حدود 1,460,000 تومان با گارانتی امرتات

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

علاقمندان به دنیای لپ تاپ ها مطمئناً با شرکت ایسر و محصولات خوش قیمت این کمپانی آشنا هستند، از سویی ما هم محصولات این شرکت را به صورت وسیعی به کاربرانی که نیازمند یک لپ تاپ قدرتمند اما با قیمت پایین می گردند توصیه می کنیم. این بار نیز در دومین پیشنهاد خودمان به سراغ این برند رفته ایم و قصد داریم یکی از محصولات خوش قیمت آن یعنی لپ تاپ Aspire E5-573G را به شما معرفی کنیم.

Aspire E5-573G لپ تاپی است که نسبت به دیگر لپ تاپ های هم قیمت خود دارای ویژگی ها و خصوصیات بسیار بهتری است. در این محدوده قیمت تعداد بسیار کمی از لپ تاپ ها از کارت گرافیک های مجزا برخوردار هستند اما حرف G موجود در انتهای نام این لپ تاپ به ما نوید حضور یک کارت گرافیک جداگانه را می دهد که می تواند برای اجرای بازی های ابتدایی و نیمه سنگین مورد استفاده قرار بگیرد. پردازنده Core i3 4005u با سرعت 1.7 گیگاهرتز، 4 گیگابایت حافظه رم با قابلیت ارتقا تا 8 گیگابایت، هارد دیسک 1000 گیگابایتی و کارت گرافیک GT 920M با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی پیکربندی این پیشنهاد ما را تشکیل می دهند.

بدنه این لپ تاپ تماماً از پلاستیک فشرده تولید شده است اما استحکام قابل قبولی را برای آن فراهم آورده است. ایسر همچنین پورت های متنوعی را برای این لپ تاپ در نظر گرفته است و شاهد حضور خروجی HDMI، VGA و پورت های USB 3.0 و USB 2.0 نیز هستیم. صفحه نمایش 15 اینچی این لپ تاپ نیز برای تماشای فیلم و همچنین اجرای بازی ها مناسب به نظر می رسد و شاید تنها مشکل موجود براق بودن آن باشد.


 

Dell Inspiron 3543

قیمت: حدود 1,680,000 تومان با گارانتی متفرقه

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

در بین شرکت های تولیدکننده لپ تاپ در دنیا، شرکت دل همواره یکی از بهترین آمارهای فروش را دارا است. این برند در داخل کشور نیز بسیار موفق بوده و محصولات آن همیشه به عنوان یکی از گزینه های اصلی کاربران مورد توجه است. این بار قصد داریم در لیست بهترین لپ تاپ های پیشنهادی به سراغ یک محصول خوش قیمت و با ارزش خرید بالا از این برند برویم. اگر کمی از قیمت لپ تاپ های موجود در بازار آگاهی داشته باشیم مطمئناً از قیمت لپ تاپ Inspiron 3543 با چنین خصوصیاتی تعجب خواهیم کرد.

Inspiron 3543 دارای یک صفحه نمایش 15 اینچی با وضوح HD است که کیفیت رنگ و تصاویر نسبتاً خوبی را برای کاربران خود فراهم می کند. همانطور که از لپ تاپ های در این محدوده قیمت انتظار داریم بدنه به صورت یک دست از پلاستیک فشرده تولید شده است و کیفیت دکمه های صفحه کلید و همچنین تاچ پد هم در وضعیت متوسطی قرار دارند. پیکر بندی های مختلفی از این لپ تاپ در بازار وجود دارد اما ما برای این پیشنهاد، پیکربندی همراه با پردازنده Core i5 5200u، چهار گیگابایت حافظه رم، فضای ذخیره سازی از نوع هارد دیسک با ظرفیت 500 گیگابایت و کارت گرافیک میان رده GeForce 840M با دو گیگابایت حافظه گرافیکی را برگزیده ایم.

پردازنده Core i5 5200u همانطور که از نامش پیداست از رده پردازنده های کم مصرف شرکت اینتل است و همراه با هسته گرافیکی HD Graphics 5500 براساس فناوری لیتوگرافی 14 نانومتری تولید شده است. کارت گرافیک GeForce 840M یکی از محصولات میان رده انویدیاست که براساس معماری مکسول طراحی و تولید شده است و می تواند بازی های سبک و نیمه سنگین را با جزییات نسبتاً خوبی به اجرا در بیاورد. یکی از نقاط قوت این لپ تاپ وزن 2.2 کیلویی آن است که در مقایسه با دیگر لپ تاپ های 15 اینچی موجود در بازار بسیار خوب و ایده آل به نظر می رسد. در کل لپ تاپ Inspiron 3543 را برای کاربرانی که نیازمند یک لپ تاپ میان رده، برای انجام پردازش های نیمه سنگین، اجرای بازی های معمولی، گردش در اینترنت و از همه مهمتر ارزان می گردند مناسب می دانیم.

 


 

HP Envy 15-k010ne

قیمت: حدود 2,090,000 تومان با گارانتی آوات

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

یکی از سیاست های اصلی لیست بهترین لپ تاپ های پیشنهادی، معرفی جدیدترین محصولات کمپانی های مختلف بلافاصله پس از ورود آنها به داخل کشور است. لپ تاپ Envy 15-k010ne یکی از محصولاتی است که در ماه های اخیر وارد کشور شده است و از طرفی با توجه به اینکه اچ پی همواره توجه ویژه ای به سری لپ تاپ های Envy خود دارد و از آخرین فناوری ها و دستاوردهای خود در طراحی و تولید آن ها استفاده می کند به نظر می رسد استحقاق کافی برای حضور در لیست پیشنهادی ما را دارا باشد. پیش از بررسی این لپ تاپ، باید بگوییم که Envy 15-k010ne یک گزینه مناسب برای علاقمندان به لپ تاپ های مالتی مدیا است.

همچون محصولات گذشته سری Envy، این لپ تاپ نیز از طراحی ظاهری بسیار زیبایی برخوردار است. مطمئنا استفاده از آلومینیوم به عنوان ماده تشکیل دهنده بخش اعظم بدنه این لپ تاپ، سهم عمده ای در این زیبایی دارد. لپ تاپ Envy 15-k010ne متاسفانه با پیکربندی های محدودی وارد کشور شده است و علاقمندان به آن مجبورند تنها از پردازنده Core i5 4210u بهرمند باشند. دیگر قطعات سخت افزاری این پیشنهاد ما را 4 گیگابایت حافظه رم، هارد دیسک 1 ترابایتی و کارت گرافیک GeForce 840M با دو گیگابایت حافظه تشکیل می دهند. صفحه نمایش 15 اینچی و با وضوح HD این لپ تاپ از نوع پنل های TN انتخاب شده است و به همین دلیل نباید انتظار داشت که زاویه دید و سطح روشنایی آن چنگی به دل بزند. به همین دلیل بهتر است کاربران علاقمند به صفحه نمایش های با کیفیت در انتخاب این لپ تاپ کمی محتاطانه عمل کنند.

بهتر است در ادامه کمی در مورد ویژگی های جانبی و بسیار عالی این لپ تاپ صحبت کنیم. صفحه کلید و تاچ پد این لپ تاپ دارای کیفیت عالی و قابل قبولی هستند. به ویژه اینکه اچ پی همچنان از تاچ پدهای عریض که مختص محصولات سری Envy است استفاده کرده است. صفحه کلید این لپ تاپ دارای نور پس زمینه زیبایی است که می تواند آن را به یک گزینه اصلی برای علاقمندان به این ویژگی تبدیل کند. بلندگوهای این محصول HP به صورت اختصاصی توسط کمپانی معروف Beats طراحی شده است و نسبت به دیگر لپ تاپ های موجود در بازار از بلندی صدا و کیفیت بهتری برخوردار است. حضور سه پورت USB 3.0، حسگر اثر انگشت، خروجی HDMI و سیستم عامل ویندوز 8.1 به صورت پیش فرض از دیگر ویژگی های عالی این لپ تاپ است.

 


 

ASUS ASUSPRO ESSENTIAL P2520LJ

قیمت: حدود 2,100,000 تومان با گارانتی آواژنگ

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

یکی دیگر از لپ تاپ های جدیدی که اخیرا وارد کشور شده و در بدو ورود خود توانسته است نظر تعداد زیادی از کاربرات را به خود جلب کند لپ تاپ ASUSPRO ESSENTIAL P2520LJ، محصول شاخص ایسوس در سری محصولات ASUSPRO ESSENTIAL است. حرفه ای بودن این لپ تاپ تنها در حد نام آن باقی نمانده است و حضور ویژگی های قابل توجه دیگر نیز سبب شده است که این محصول را واقعاً حرفه ای بدانیم. با نگاهی به این ویژگی های اختصاصی می توان به راحتی تشخیص داد که ایسوس این لپ تاپ را برای استفاده های اداری و مکان هایی که امنیت اطلاعات اهمیت فراوانی دارد طراحی کرده است.

خوشبختانه لپ تاپ ASUSPRO ESSENTIAL P2520LJ تحت پیکربندی های متعدد و دلخواهی وارد کشور شده است و به همین علت کاربران می توانند بسته به نیازهای خود از ویژگی ها و قطعات سخت افزاری متفاوتی در آن بهرمند شوند. به عنوان این پیشنهاد، به نظر می رسد پیکربندی برخوردار از پردازنده Core i5 5200U با سرعت 2.20 تا 2.70 گیگاهرتز، 6 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3، فضای ذخیره سازی از نوع هارددیسک و با ظرفیت 1 ترابایت و کارت گرافیک میان رده GeForce GT 920M با دو گیگابایت حافظه اختصاصی مناسب باشد. ایسوس همچنین برای این لپ تاپ یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با وضوح 1366 در 768 پیکسلی یا HD را انتخاب کرده است که همچون دیگر محصولات خود از وضوح رنگ، زاویه دید و شفافیت مناسبی برخوردار است. این صفحه نمایش همچنین با یک لایه مات پوشانده شده است تا حتی در زیر تابش نور خورشید هم عملکرد مناسبی را داشته باشد.

در آخرین پاراگراف از بررسی این لپ تاپ در مورد چند ویژگی مهم این لپ تاپ صحبت خواهیم کرد. این محصول ایسوس از اتصال دو بانده Wi-Fi بهره می برد. با استفاده از این ویژگی کاربران می توانند همزمان به دو شبکه بی سیم متصل شوند. قابلیت دیگری به نام Wake-on-LAN اجازه می دهد که لپ تاپ به راحتی توسط یک پیام شبکه ای روشن شود. در این لپ تاپ سه پورت USB 3.0 تعبیه شده که به قابلیت USB Charger نیز مجهز است و امکان شارژ دستگاه های مختلف حتی در هنگام خاموش بودن دستگاه را نیز میسر می کند. سنسور تشخیص اثر انگشت، باتری 6 سلولی قدرتمند و قابل جدا شدن از دستگاه، بلندگوهای قدرتمند همراه با فناوری ICE Power ایسوس و صفحه کلید و تاچ پد خوش ساخت و با کیفیت از دیگر ویژگی ها مهم این لپ تاپ است.

 


 

Lenovo ThinkPad E550

قیمت: حدود 2,470,000 تومان با گارانتی الماس

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

ThinkPad در حال حاضر یکی از موفق ترین سری لپ تاپ های موجود در بازارهای داخلی شناخته می شود و در مدت چند سال حضور خود در این بازار توانسته است طیف وسیعی از کاربران و علاقمندان به لپ تاپ های حرفه ای و رده بالا را به سوی خود جذب کند. همکاران تجاری این شرکت در ماه های اخیر محصولات جدیدی را از این سری وارد کشور کرده اند. یکی از قدرتمندترین این محصولات لپ تاپ ThinkPad E550 است که در عین برخورداری از ویژگی های عالی، قیمت مناسبی را هم دارد.

در ششمین پیشنهاد از لیست بهترین لپ تاپ های پیشنهادی این ماه، پردازنده دو هسته ای Core i7 5500U با 8 گیگابایت حافظه رم همراه شده است تا با سرعت پردازشی در بازه 2.40 تا 3.00 گیگاهرتز عملکرد مناسبی را فراهم آورد و تقریباً به تمام نیازهای کاربران پاسخگو باشد. علاوه بر این هارد دیسک 1 ترابایتی ظرفیت مناسبی را برای ذخیره سازی اطلاعات مختلف در دسترس کاربران قرار می دهد. ThinkPad E550 همچنین از کارت گرافیک Radeon R7 M260 با دو گیگابایت حافظه ذخیره سازی و یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با وضوح HD بهرمند است. کارت گرافیک R7 M260 یک محصول میان رده از کمپانی AMD است به همین دلیل کاربران این لپ تاپ نباید انتظار داشته باشند که بتوانند بازی های سنگین را با وضوح و جزییات عالی به اجرا در بیاورند.

بدنه و ساختمان اصلی لپ تاپ ThinkPad E550 عمدتاً از پلاستیک فشرده تولید شده اما با این حال از استقامت و سختی مناسبی برخوردار است. این بدنه همچنین ضخامتی در حدود 27 میلی متر دارد و شاید به این دلیل، جا به جایی لپ تاپ کمی سخت صورت بگیرد. با توجه به این محدودیت بهتر است لپ تاپ ThinkPad E550 بیشتر در مکان های اداری که نیاز به جابه جایی لپ تاپ کمتر حس می شود مورد استفاده قرار بگیرد. صفحه نمایش لپ تاپ از پنل های TN تولید شده است و به همین دلیل وسعت زاویه دید، وضوح رنگ ها و شفافیت آن چندان جالب به نظر نمی رسد. حضور طیف وسیعی از پورت های خروجی و مرسوم در لپ تاپ های امروزی، وب کم با وضوح HD، طراحی زیبای صفحه کلید همراه با دکمه های با کیفیت و اسپیکرهای استریوی داخلی با وضوح نسبتاً خوب از دیگر ویژگی های قابل توجه در این لپ تاپ است.

 


 

Lenovo IdeaPad Z5170

قیمت: حدود 2,680,000 تومان با گارانتی سازگار

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

پس از عرضه موفقیت آمیز لپ تاپ IdeaPad Z5070 در بازارهای داخلی و استقبال عالی کاربران ایرانی از این لپ تاپ، ظرف چند ماه اخیر مدل جدیدتر از این سری از محصولات، با هدف جایگزینی لپ تاپ Z5070 وارد کشور شده است. IdeaPad Z5170 بسیاری از ویژگی هایش همچون صفحه نمایش با وضوح FHD، بدنه ای از جنس آلومینیوم و پلاستیک، کارت گرافیک نیمه حرفه ای با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی و طراحی زیبا و چشم نواز را از محصول قبلی لنوو در این سری از لپ تاپ ها به ارث برده است. همچون لپ تاپ Z5070، لپ تاپ Z5170 نیز برای کاربران علاقمند به محتویات مالتی مدیا، اجرای بازی های نیمه سنگین، انجام کارهای گرافیکی و کارهای دانشجویی بسیار مناسب به نظر می رسد.

به عنوان دومین پیشنهاد از محصولات لنوو و با توجه به رده قیمتی که برای این پیشنهاد در نظر گرفته ایم انتخاب پردازنده Core i5 5500U از سری محصولات برادول شرکت اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3، هارد دیسک 1 ترابایتی و کارت گرافیک نیمه حرفه ای Radeon R9 M375 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی معقولانه به نظر می رسد. کاربران علاقمندان به بازی های سنگین و یا نیازمند به انجام پردازش های سنگین می توانند از پیکربندی های دیگر این لپ تاپ که همراه با حافظه های SSD در داخل کشور موجود است استفاده کنند. صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ از وضوح عالی 1920x1080 یا FHD بهره می برد و می تواند برای گیمرها و گرافیست ها، تصاویر دقیق و با کیفیت مناسبی را تدارک ببیند.

یکی از ویژگی های مهم و قابل توجه این لپ تاپ طراحی زیبا و چشم نواز است. روکش آلومنیومی به کار برده در سطح بدنه این لپ تاپ زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. لنوو همچنین ویژگی های مناسب دیگری را هم برای این لپ تاپ در نظر گرفته است. حضور طیف وسیع و کاملی از پورت های خروجی از VGA گرفته تا USB 3.0 و HDMI، بلندگوهای استریو داخلی و طراحی شده توسط شرکت JBL، صفحه کلید با دکمه های با کیفیت و با نور پس زمینه و شارژدهی مناسب باتری از مهمترین این ویژگی ها است.

 


 

Asus X751LJ

قیمت: حدود 3,080,000 تومان با گارانتی آواژنگ

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

سری لپ تاپ های X شرکت ایسوس همواره یکی از گزینه های اصلی برای علاقمندان به لپ تاپ های 14 و 15 اینچی میان رده محسوب می شود. کیفیت ساخت بالا، طراحی زیبا، صفحه نمایش با کیفیت مناسب و همچنین پیکربندی های متنوع سبب شده است که طیف عظیمی از کاربران به سمت محصولات این سری جذب شوند و پس از خرید نیز از لپ تاپ خود راضی باشند. پس از جذب کاربران علاقمند به لپ تاپ های 14 و 15 اینچ به نظر می رسد این بار ایسوس قصد دارد با استفاده از محصولات این سری پرطرفدار، طرفداران لپ تاپ رومیزی و 17 اینچی را هم به سوی خود بکشاند.

مدتی است که محصولات 17 اینچی از سری لپ تاپ های X ایسوس وارد کشور شده اند و قصد دارند تجربه ای خوب را برای کاربران خود رقم بزنند. به نظر می رسد لپ تاپ X751LJ، با برخوداری از پردازنده Core i7 5500u در سرعت 2.40 تا 3.00 گیگاهرتز، 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3، فضای ذخیره سازی از نوع هارد دیسک با ظرفیت 1 ترابایت و کارت گرافیک GeForce GT 920M با دو گیگابایت حافظه گرافیکی به خوبی بتواند نقش یک لپ تاپ رومیزی و مورد استفاده در مکان های اداری و یا خانگی را ایفا کند. صفحه نمایش 17.3 اینچی سبب شده است وزن این لپ تاپ چیزی در حدود 2.8 کیلوگرم باشد. به همین دلیل کاربرد لپ تاپ X751LJ تا حدود زیادی محدود به فضاهای سر بسته می شود.

بدنه لپ تاپ X751LJ از مواد مرغوبی ساخته شده است و در هنگام کار حس خوبی را به کاربران خود منتقل می کند. علاوه بر این روکش آلومینیومی مانند این بدنه، زیبایی خاصی را به این لپ تاپ بخشیده است. از دیگر ویژگی های عالی این لپ تاپ می توان به صفحه کلید ارگونومیک و با کیفیت، تاچ پد دقیق با قابلیت های فراوان، بلندگوهای استریو قدرتمند با صدایی واضح، 3 پورت USB 3.0، پورت VGA، خروجی HDMI و باتری از نوع Li-Polymer با شارژدهی مناسب اشاره کرد.

 


 

ASUS Zenbook UX305FA

قیمت: حدود 3,370,000 تومان با گارانتی آواژنگ

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

پیشنهاد بعدی را هم از محصولات ایسوس انتخاب کرده ایم. پس از بررسی چند مدل با صفحه نمایش 15 اینچی و لپ تاپ Asus X751LJ با صفحه نمایش 17 اینچ، این بار قصد داریم سری به الترابوک های ایسوس بزنیم و به بررسی گزینه ای مناسب برای علاقمندان به لپ تاپ های 13 اینچی، سبک وزن، باریک و البته قدرتمند بپردازیم. بارها و بارها در لیست پیشنهادی ماه های قبل به بررسی مدل های مختلف این سری از محصولات پرطرفدار پرداخته ایم و اشاره کرده ایم که الترابوک های این سری برای کسانی که به دنبال یک لپ تاپ با قابلیت حمل و نقل بالا، قدرتمند و سبک می گردند بسیار مناسب است.

یکی از جدیدترین مدل های الترابوک ایسوس که مدتی است وارد بازارهای داخلی شده است لپ تاپ Zenbook UX305FA است که با ضخامتی در حدود 13 میلی متر در حدود 1.2 کیلوگرم وزن دارد و از این لحاظ بسیار عالی به نظر می رسد. استفاده از بدنه ای تمام فلزی و صفحه نمایش 13 اینچی سبب شده است که وزن این دستگاه در مقایسه با دیگر محصولات موجود در بازار بسیار کمتر باشد. صفحه نمایش این لپ تاپ توسط فناوری IPS تولید شده است و دارای وضوح FHD است. استفاده از فناوری IPS سبب می شود که صفحات نمایش شفافیت خاصی داشته باشند و رنگ ها را به صورت بسیار طبیعی به نمایش در بیاورند. زاویه دید وسیع دیگر محصول این فناوری است که در لپ تاپ UX305FA به خوبی شاهد آن هستیم.

ایسوس برای این لپ تاپ پرذازنده دو هسته ای Core M-5Y10 که در نسل جدید از تراشه های برادول اینتل، دسته بندی می شود را انتخاب کرده است. این تراشه در حدود 40 درصد قدرتمندتر از تراشه Core i5 4500u است و می تواند در بازه 1.80 تا 2.00 گیگاهرتز عمل کند. دیگر اجزای این پیشنهاد ما را 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3، حافظه پر سرعت SSD با ظرفیت 256 گیگابایت و هسته گرافیکی مجتمع HD Graphics 5300 تشکیل می دهند. لپ تاپ UX305FA فاقد کارت گرافیک مجزا است به همین دلیل شاید خرید این لپ تاپ برای کسانی که به پردازش های گرافیکی سنگین نیازمند هستند و با نرم افزارهای گرافیکی سر و کار دارند معقولانه نباشد. بلندگوهای با کیفیت و طراحی شده توسط شرکت Bang & Olufsen، باتری 3 سلولی از نوع لیتیوم-پلیمر با قابلیت شارژدهی 10 ساعته، خروجی Micro- HDMI، سه پورت USB 3.0 و ویندوز 8.1 نصب شده به صورت پیشفرض از دیگر ویژگی های عالی این لپ تاپ است.

 


 

Apple MacBook Air 2015 MJVG2

قیمت: حدود 4,170,000 تومان با گارانتی متفرقه

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

طبق عادات همیشگی لیست بهترین لپ تاپ های پیشنهادی یک پیشنهاد را هم به محصولات پرطرفدار اپل اختصاص می دهیم. فناوری های جالب و جدید به کار گرفته شده در محصولات اپل به قدری وسیع و زیاد هستند که می توان درباره آنها مطالب بسیار طولانی را نوشت اما در اینجا تنها قصد داریم علاقمندان به دنیای لپ تاپ ها را با مهمترین ویژگی ها و خصوصیات و از همه مهتر مصارف این محصولات آشنا کنیم. از اوایل تابستان، مدل های مختلفی از سری لپ تاپ های MacBook Air 2015 وارد کشور شده است و خوشبختانه این مدل ها به دلیل تنوع سخت افزاری عالی می توانند تا حدود زیادی تمام کاربران را راضی کنند.

خانواده مک بوک های ایر سال 2015 اپل در دو ابعاد 11.6 اینچ و 13 اینچی عرضه شده اند و ما در این پیشنهاد قصد داریم به معرفی یکی از مدل های 13 اینچی از این محصولات بپردازیم. برای صفحه نمایش 13.3 اینچی این لپ تاپ وضوح 1440 در 900 پیکسلی انتخاب شده است. همین وضوح نه چندان مناسب، باعث شده است تعداد قابل توجهی از کاربران از اپل انتقاد کنند. پردازنده، ظرفیت حافظه رم و فضای ذخیره سازی متفاوتی برای مدل های مختلف این مک بوک در بازار وجود دارد اما ما در این پیشنهاد مدل همراه با پیکربندی متشکل از نسل پنجم از پردازنده های شرکت اینتل یعنی تراشه Core i5 5250U، چهار گیگابایت حافظه رم و حافظه های فوق سریع SSD با ظرفیت 256 گیگابایت را مناسب دیده ایم. لپ تاپ MacBook Air 2015 MJVG2 همچنین از کارت گرافیک مجتمع HD Graphics 6000 برخوردار است. اگرچه این کارت همچون کارت گرافیک های مجزا نمی تواند قدرتمند ظاهر شود اما سرعت پردازش و عملکرد آن نسبت به کارت هایی که پیش از این در محصولات اپل مورد استفاده قرار می گرفت تا حدود زیادی بهتر است.

بدنه این لپ تاپ همچون محصولات گذشته اپل تماماً از آلومینیوم تولید شده است تا این امر سبب شود وزن دستگاه چیزی در حدود 1.35 کیلوگرم باشد. یکی از نقاط قوت این محصول اپل، صفحه کلید خوش ساخت و همراه با دکمه های با کیفیت است که تایپ متون مختلف را برای کاربران خود لذت بخش می کند. دیگر ویژگی مهم این لپ تاپ حضور طیف وسیعی از پورت ها و خروجی ها است. یک پورت USB-C، دو پورت USB 3.0، اسلات کارت های SD و پورت Thunderbolt 2 به خوبی نشان می دهد که اپل توجه ویژه ای به راه های ارتباطی این محصول داشته است. محصولات اپل همواره به دلیل ظرفیت شارژدهی بالا مورد تحسین کاربران و صاحب نظران قرار دارند و این بار نیز در این محصول یک باتری 6 سلولی از نوع لیتیوم پلیمر گنجانده شده است تا همراهی این مک بوک با کاربران خود به ازای هر بار شارژ دستگاه، چیزی در حدود 12 ساعت به طول بیانجامد. وب کم با وضوح 720p، صفحه کلید با نور پس زمینه، تاچ پد حرفه ای با قابلیت های لمسی فراوان، اتصال بلوتوث و رنگ های بدنه متنوع از دیگر ویژگی های مهمی است که حتماً باید نامی هم از آنها ببریم.

 


 

MSI GE62 Apache

قیمت: حدود 4,500,000 تومان با گارانتی ماتریکس

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

چهار پیشنهاد باقی مانده از لیست بهترین لپ تاپ های پیشنهادی این ماه را به لپ تاپ های رده بالا، با سطح قدرت و عملکرد عالی که برای اجرای بازی های سنگین روز و همچنین انجام پردازش های سنگین بسیار مناسب هستند اختصاص می دهیم. به عنوان اولین پیشنهاد قصد داریم سری به رده محصولات گیمینگ شرکت MSI بزنیم و یک لپ تاپ نام آشنا را به گیمرهای حرفه ای که همواره دوست دارند بازی ها را با آخرین تنظیمات به اجرا در بیاورند معرفی کنیم.

سری لپ تاپ های GE62 Apache شرکت MSI مدتی است که همراه با محصولات جدیدی وارد بازارهای داخلی شده است و با تنوع عالی که در رده ظرفیت حافظه های رم و ذخیره سازی و همچنین کارت گرافیک برخوردار هستند مطمئناً می توانند نظر هر گیمر مشکل پسند و حساسی را به سوی خود جذب کنند. پس از بررسی این لپ تاپ مطمئناً شما هم با ما هم عقیده خواهید بود. به نظر نمی رسد این لپ تاپ با برخورداری از پردازنده قدرتمند Core i7 5700HQ با سرعت پردازش 2.70 تا 3.50 گیگاهرتز، 16 گیگابایت حافظه رم، هارد دیسک 1 ترابایتی و کارت گرافیک قدرتمند و حرفه ای GTX 960M با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی، برای اجرای بازی های سنگین و جدید مشکلی داشته باشد. با این وجود گیمرهای علاقمند به سطوح بالاتر از عملکرد و قدرت می توانند با استفاده از مدل های بالا رده این لپ تاپ علاوه بر بهرمندی از حافظه های فوق سریع SSD، از کارت گرافیک حرفه ای تر GTX 970M با سه گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی نیز سود ببرند.

صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ دارای وضوح FHD است و یک لایه مات نیز بر روی آن قرار داده شده است تا علاوه بر افزایش زاویه دید از بازتاب نور خورشید به درون چشم کاربران نیز حدالامکان جلوگیری کند. در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که زاویه دید و طبیعی بودن رنگ های تولید شده این صفحه نمایش در وضعیت خوب و قابل قبولی قرار دارد. یکی از مهمترین ملاک های کاربران برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ، کیفیت صدای خروجی است. اسپیکرهای داخلی این لپ تاپ به صورت اختصاصی توسط شرکت Dynaudio طراحی شده است و می تواند صداهای واضح و شفافی را برای کاربران تدارک ببیند. لپ تاپ های گیمینگ معمولاً به دلیل سیستم خنک کننده پیچیده ای که در اختیار دارند دارای وزن و ضخامت قابل توجهی هستند اما لپ تاپ GE62 Apache از این قاعده مثتثنی بوده و نسبت به لپ تاپ های گیمینگ هم رده خود از ضخامت و وزن مناسبی بهره می برد. پورت های خروجی متنوع و نیاز برای کاربردهای گیمینگ، صفحه کلید مخصوص گیمینگ با امکان تنظیم نور پس زمینه و طراحی چشم نواز و قابل توجه را هم باید در کنار دیگر ویژگی های مناسب این لپ تاپ در خاطر داشته باشیم.

 


 

Asus N501JW

قیمت: حدود 5,250,000 تومان با گارانتی آواژنگ

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

دو پیشنهاد رده بالای بعدی را از میان محصولات متنوع ایسوس انتخاب کرده ایم. سری محصولات N یا مالتی مدیای ایسوس همواره به دلیل برخورداری از قطعات سخت افزاری قدرتمند، صفحه نمایش با وضوح عالی و با کیفیت و همچنین سیستم صوتی حرفه ای مورد توجه قشر عظیمی از کاربران قرار داشته اند. پس از موفقیت لپ تاپ هایی نظیر N550JK، N56JK و N56JN به تازگی لپ تاپ جدیدی از این سری با نام N501JW وارد کشور شده است که بی شک قدرتمندترین پیکربندی موجود در این سری نیز محسوب می شود. در کل در بین لپ تاپ های ایسوس، مدل هایی که نام آنها با حروف JW به پایان می رسد از ویژگی های رده بالا و بسیار عالی برخوردار هستند. N501JW با توجه به صفحه نمایش 4K و کارت گرافیک و پردازنده ای که در اختیار دارد می تواند برای اجرای بازی های سنگین و جدید، انجام کارهای گرافیکی حساس، کار با نرم افزارهای سنگین و شبیه سازی های پیچیده مورد استفاده قرار بگیرد.

با نگاهی به مشخصات و ویژگی های N501JW به راحتی می توان متوجه شد که ایسوس در طراحی و ساخت آن سنگ تمام گذاشته است و این لپ تاپ قدرتمند در همه گونه های کاربری حرف های زیادی را برای گفتن دارد. صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ از وضوح بسیار عالی 3840 در 2160 پیکسلی یا همان 4K برخوردار است و فناوری IPS در مراحل تولید آن به کار گرفته شده تا یک تجربه عالی و فراموش نشدنی را برای کاربران خود فراهم کند. مطمئناً پشتیبانی از این وضوح عالی نیازمند یک کارت گرافیک قدرتمند نیز هست به همین دلیل ایسوس این بار کارت گرافیک حرفه ای GTX 960M که دارای 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 است را به کار گرفته است. از سویی دیگر پردازنده قدرتمند Core i7 4720HQ با 4 هسته قدرتمند تحت سرعت 2.60 تا 3.60 گیگاهرتز، 12 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه از نوع هیبریدی که با 128 گیگابایت حافظه SSD همراه است دیگر اجزای این پیشنهاد ما را تشکیل می دهند تا هر کاربر حرفه ای هم به قدرت این لپ تاپ پی ببرد.

به نظر می رسد ایسوس هم اخیراً با پیروی از سیاست های اپل تصمیم گرفته است با حذف درایو نوری از لپ تاپ های خود، وزن آنها را به صورت موثری کاهش دهد. لپ تاپ N501JW با وزنی در حدود 2.2 کیلوگرم مشکلی را از بابت حمل و نقل توسط کاربران خود ایجاد نمی کند. صفحه نمایش این لپ تاپ از قابلیت لمسی نیز پشتیبانی می کند تا کاربران از ویژگی های لمسی عالی سیستم عامل های ویندوز 8.1 و 10 بر روی این لپ تاپ برخوردار باشند. تمام ویژگی های عالی این لپ تاپ در حوزه سخت افزار خلاصه نشده است و همچون گذشته شاهد طراحی زیبا و چشم نواز در این محصول سری N ایسوس هستیم. صفحه کلید با نور پس زمینه، بلندگوهای پر قدرت و طراحی شده توسط کمپانی Bang & Olufsen، سه پورت USB 3.0، خروجی HDMI، وب کم با وضوح 720p، ویندوز 8.1 نصب شده به صورت پیش فرض و شارژ دهی مناسب باتری از دیگر ویژگی های عالی این لپ تاپ است.

 


 

Asus G501JW

قیمت: حدود 5,560,000 تومان با گارانتی آواژنگ

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

اگر پیشنهاد قبلی، شما را برای انجام پردازش های سنگین و اجرای بازی هایی به روزی مثل Witcher 3 راضی نمی کند بهتر است نگاهی به این پیشنهاد ما داشته باشید که از سری لپ تاپ های گیمینگ ایسوس انتخاب شده است و از عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سری محصولات N ایسوس برخوردار است. یکی از نکات مهمی که در هنگام خریداری یک لپ تاپ رده بالا و گیمینگ باید به آن توجه زیادی داشته باشیم عملکرد سیستم خنک کننده و چگونگی طراحی و قرارگیری فن های آن است. شاید بزرگترین مزیت محصولات سری گیمینگ ایسوس نسبت به محصولات سری N یا دیگر لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار همین سیستم خنک کننده قدرتمند و کارآمد آن است که آن را در نزد گیمرهای حرفه ای با محبوبیت قابل توجهی روبرو کرده است. از طرفی دیگر لپ تاپ های سری G ایسوس نسبت به دیگر لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار از طراحی بسیار زیباتر و جذاب تری برخوردار هستند. وزن 2.0 کیلوگرمی و ضخامت 20 میلی متری برای این لپ تاپ از آن دسته ویژگی هایی است که عادت نداریم در هنگام بررسی یک لپ تاپ گیمینگ به آن برخورد کنیم.

اگر بهرمندی از یک لپ تاپ گیمینگ پرقدرت، باریک، سبک و قابل حمل، یکی از آروزهای شماست نام لپ تاپ G501JW را نباید از خاطر ببرید. ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ تا حدود زیادی به پیشنهاد قبلی ما شبیه هست و همچون آن بازهم شاهد استفاده از صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع IPS و با وضوح 4K هستیم. پردازنده و کارت گرافیک هم درست با پیشنهاد قبلی ما همخوانی دارد و این بار هم نام قطعاتی همچون پردازنده Core i7 4720HQ و کارت گرافیک GTX 960M در بین ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ دیده می شود. در قسمت اجزای ذخیره سازی اطلاعات نیز این پیشنهاد ما دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه هیبریدی است. مطمئناً اگر به جای استفاده از حافظه های هیبریدی، ایسوس از ترکیب حافظه های هارد دیسک و SSD استفاده کرده بود آنگاه G501JW را می توانستیم یک لپ تاپ همه چیز تمام بدانیم و آن را برای اجرای بازی های چند سال آینده هم مناسب قلمداد کنیم.

بدون شک یکی از نیازهای لپ تاپ های گیمینگ، صفحه کلید حرفه ای و همراه با نور پس زمینه است، خوشبختانه لپ تاپ G501JW از این نظر کمبودی ندارد و حتی دکمه های حرکتی WSDA توسط یک Highlight قرمز رنگ از دیگر دکمه ها جدا شدنه اند. صفحه نمایش با وضوح 4K و از نوع IPS این لپ تاپ با زاویه دید 135 درجه ای و نمایش بسیار واقعی رنگ ها، جای هیچگونه انتقادی را برایمان باقی نمی گذارد. این صفحه نمایش همچنین توسط یک لایه مات پوشانده شده است تا در هنگام استفاده از لپ تاپ در محیط های روشن نیز مشکلی وجود نداشته باشد. از دیگر ویژگی هایی که حتماً باید نامی هم از آنها ببریم می توان به باتری 4 سلولی از نوع لیتیوم پلیمر با شارژدهی مناسب، خروجی mini Display، سه پورت USB 3.0، خروجی HDMI، یک هدست اختصاصی و نسخه 64 بیتی از ویندوز 8.1 نصب شده به صورت پیش فرض اشاره کرد.

 


 

MSI GS60 Gold

قیمت: حدود 6,480,000 تومان با گارانتی ماتریکس

(برای مشاهده تجربیات مردمی از این گارانتی روی آن کلیک کنید)

به عنوان آخرین پیشنهاد که بالطبع گران قیمت ترین لپ تاپ پیشنهادی ما هم خواهد بود بازهم به سراغ محصولات MSI رفته ایم و قصد داریم یک مدل قدرتمند برای اجرای بازی ها را به شما معرفی کنیم. MSI GS60 Gold در حال حاضر یکی از قدرتمندترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار محسوب می شود. ترکیب یک پردازنده قدرتمند و یک کارت گرافیک همه چیز تمام و همچنین ویژگی هایی نظیر صفحه نمایش با وضوح FHD، کیفیت صوتی عالی، طراحی سبک و باریک و... سبب شده است که این لپ تاپ برای کاربردهای حرفه ای و نیازمند سطح بالایی از پردازش ها بسیار مناسب به نظر برسد.

لپ تاپ MSI GS60 Gold با وزنی در حدود 1.9 کیلوگرم و ضخامتی در حد 20 میلی متر یکی از سبک ترین و باریک ترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار شناخته می شود. علاوه بر این به دلیل این ویژگی ها، این لپ تاپ می تواند گزینه بسیار مناسبی برای کاربران بی شمار علاقمند به لپ تاپ های قابل حمل شناخته شود. صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ علاوه بر اینکه دارای وضوح FHD است، با استفاده از فناوری IPS تولید شده تا همراه با یک لایه مات کننده، زاویه دید، شفافیت عالی و رنگ های طبیعی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. MSI برای این لپ تاپ پردازنده حرفه ای Core i7 4720HQ با سرعت پردازش 2.60 تا 3.60 گیگاهرتز و کارت گرافیک بسیار قدرتمند GeForce GTX 970M را در نظر گرفته است. کارت گرافیک GTX 970M در حال حاضر یکی از قدرتمندترین محصولات انویدیا در حوزه کارت گرافیک های قابل حمل محسوب می شود و علاوه بر پشتیبانی از DirectX 12 قادر است تا سه گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 را هم برای کاربران خود به اشتراک بگذارد. به عنوان دیگر اجزای سخت افزاری این پیشنهاد، 16 گیگابایت حافظه رم و همچنین 1 ترابایت حافظه از نوع هیبریدی متشکل از یک هارد دیسک 1 ترابایتی و 128 گیگابایت حافظه SSD را برگزیده ایم.

یکی از ویژگی های بارز و مهم لپ تاپ های گیمینگ MSI همراهی قطعات سخت افزاری قدرتمند توسط چند قابلیت و خصوصیت عالی است. ویژگی هایی که مطمئناً هر علاقمند به دنیای بازی، آن ها را مورد تحسین قرار می دهد. یکی از این ویژگی ها حضور یک صفحه کلید با کیفیت موسوم به SteelSeries است. این صفحه کلید علاوه بر اینکه از کلیدهای مرغوب و ارگونومیکی برخوردار است می تواند توسط یک نرم افزار اختصاصی با نام SteelSeries Engine به صورت کامل برنامه ریزی شود. تمام دکمه های این صفحه کلید قابلیت تبدیل شدن به کلیدهای Macro را دارا هستند و نور پس زمینه همه سوییچ ها هم می تواند از بین پلت وسیع رنگ های LED انتخاب شود. اسپیکرهای این لپ تاپ توسط کمپانی معروف و شناخته شده Dynaudio طراحی شده است و صدای خروجی بسیار مناسبی را تولید می کند. این کمپانی همچنین در سمت چپ لپ تاپ یک مدار تقویت کننده صوتی تعبیه کرده است که توسط جک های صوتی طلا اندود شده، خروجی بسیار عالی را برای هدست ها فراهم می کند. استفاده از دو فن قدرتمند در دو سوی لپ تاپ، امکان پشتیبانی همزمان از سه خروجی تصویر همزمان، خروجی HDMI تحت وضوح 4K، کارت شبکه قدرتمند با سرعت اتصال بالا و ویندوز 8.1 نصب شده به صورت پیش فرض همراه با قابلیت بروزرسانی به ویندوز 10 از دیگر ویژگی های عالی این لپ تاپ است.


منبع : http://www.shahrsakhtafzar.com

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی