۰

بدون ریاضت کشیدن لاغر شویم: ۵ روش برای کاهش مصرف کربوهیدرات

البته همه کربوهیدرات ها هم بچه های بدی نیستند. یک سری هایشان خوبند (مثل کلیه ی غلات و حبوبات) و یک سری دیگر بد هستند (مثل آرد سفید، شکر تصفیه شده و برنج سفید). تفاوت اصلی بین دو گروه این است که کربوهیدرات‌های بد ارزش غذایی چندانی ندارند، سریع هضم می شوند و به سیستم گردش خون راه پیدا می کنند و قند خون را بالا می برند و باعث اضافه وزن و سایر مشکلات جسمانی دیگر می شوند.

این در حالیست که کربوهیدرات های خوب عصای دست بدن هستند. نتایج مطالعات مذکور، اینطور حکم می کند که بهتر است در مصرف کربوهیدرات بهینه سازی کنیم. معنی این حرف ها این نیست که مثلاً برنج را ببوسیم و بگذاریم کنار؛ در اصل بجای روش حذفی، می توان جای چیزی را در رژیم غذایی با چیز دیگری، به صورت هوشمندانه، عوض کرد تا هم به کاهش وزن کمک کند و هم دستی به سر و گوش سلامت کلی انسان بکشد.

اکنون ما شما را با ۵ روش برای کم کردن کربوهیدرات از رژیم غذایی تان آشنا می کنیم که با اِعمال آن می توانید (عقل سالم در) بدنی سالم داشته باشید.

کمتر نان مصرف کنید

نان را از نانوایی خریدید، به خانه آورده اید و آن را از پلاستیک خارج کرده اید … ۵ دقیقه نکشیده عینهو چوب خشک می شود! این نان ها حاوی آرد سفید و شکر تصفیه شده هستند و اگر می خواهید باربی شوید بهتر است سر سفر که می نشینید عادت های درویش مأبانه ی خود را کنار گذاشته و نان خشک سَق نزنید.

برای جایگزین کردن نان در وعده ی نهار می توانید از مواد پروتئینی و سبزیجات استفاده کنید. بد نیست روغن زیتون و فلفل را نیز چاشنی کار بکنید.

صبحانه کمی سخت تر است. می توانید با مواد غذایی حاوی پروتئینِ بالا نظیر تخم مرغ آب پز، شِیک های میوه ای یا ماست میوه ای کم چرب روزتان را شروع کنید.

بعضی میوه ها را با سبزیجات جایگزین کنید

میوه برای سلامتی بسیار خوب است و بر منکرش لعنت. اما میوه ها حاوی شکرهای طبیعی بسیاری هستند. اگر می خواهید کربوهیدرات کمتری وارد بدن خود کنید، به جای اینکه میوه هایی نظیر موز، سیب، انگور و گلابی مصرف کنید، خیار، کرفس ترد و یا فلفل خام میل کنید.


هر چیزی که از زمین می روید کم-کربوهیدرات نیست

اگر رژیم کربوهیدرات گرفتید مصرف یک سری از نعمت های خدا برای شما جیز است. برای مثال نخود فرنگی، ذرت، هویج و سیب زمینی که یا دارای نشاسته هستند و یا طعم شیرینی دارند، کارتان را خراب می کند.

حواستان به چاشنی ها باشد

شاید ندانید، اما برخی چاشنی های معمولی از قبیل سس کچاپ و سس باربکیو دارای مقادیر قابل توجهی کربوهیدرات هستند (در هر قاشق سس باربکیو حداقل ۷ گرم کربوهیدارت وجود دارد). بجای اینها می توانید با اضافه کردن طعم دهنده هایی نظیر خردل، ادویه جات تازه، سرکه ی طعم دار یا آبلیموی تازه و فلفل که بسیار کم-کربوهیدرات هستند، خودتان دکتر تغذیه ی خود باشید.

نوشیدنی ها

خواجه حافظ شیرازی خدابیامرز هم اگر زنده بود و با خواندن نتایج این تحقیقات متوجه می شد که مُسکرات دارای مقادیر زیادی کربوهیدرات و شکر هستند و برای سلامتی انسان ضررهای فراوانی دارند، لابد نه تنها دیوان خود را به صورت سرتاسری ویرایش می کرد، بلکه در پاورقی اش نیز اضاف  می کِرد ” مصرف نوشیدنی هایی از قبیل: انرژی دهنده ها، لیموناد و همینطور نوشابه های گازدار نیز سلامتی را به خطر انداخته و باعث چاقی می شوند”. بهترین نوشیدنی برای شما آب است. تا می توانید آب بنوشید.

منبع:بلاگ بامیلو
نویسنده:ارمان والی

برچسب ها لاغر شدن

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی