۰

راهنمای درست خوابیدن

زبان مان لال، در حین دزدی گاوصندوق بانک مرکزی کمر درد گرفته اید و اکنون در هُلُفدانی به سر می برید؟ اصلاً نگران نباشید، از زندانبان بخواهید یک بالشت اضافه به شما بدهد تا موقع خواب آن را بین زانوهای تان قرار دهید. آیا سوءهاضمه پیدا کرده اید؟ یک بالشت اضافه تر زیر سرتان بگذارید یا چند تا آجر سه سانتی زیر پایه تخت تان قرار دهید. به جای اینکه زور بزنید تا خوابتان برود، در راحت ترین حالت ممکن بخوابید.

تصاویر گرافیکی زیر حالات مناسب خوابیدن برای درمان دردهای گوناگون را به شما نشان می دهند.

راهنمای تصویری خواب برای مشکلات جسمی مختلف

شانه درد

اگر به حرفه ی شریف گاری کِشی در بازار مشغول هستید و به خاطر کشیدن ۴ چرخه شانه درد گرفته اید، بدترین کاری که می توانید بکنید این است که روی شانه ی مصدوم تان بخوابید. برای اینکه روزها جان کار کردن داشته باشید بهتر است به پشت تان بخوابید یا اگر کماکان دوست دارید به پهلو بخوابید، یک بالشت پیدا کنید و کَت از جا در رفته تان را به آرامی روی آن بگذارید.

کمر درد

سعی کنید کمر درد نگیرید و به اندازه ای که زورتان می رسد از کمرتان کار بکشید، اما اگر شب دُلا دُلا به رختخواب وارد شدید، موقع خوابیدن یک حوله حمام را لوله کره و در گودی کمرتان قرار دهید، یک بالشت هم زیر زانوی تان بگذارید تا بدن قوس طبیعی خود را بدست بیاورد. سعی کنید تا صبح مثل فرعونِ مومیایی شده بی حرکت بمانید تا کمرتان سریع تر بهبود پیدا کند.

با وجودیکه به پشت خوابیدن بهترین حالت برای رفع کمر درد است، اما بعضی ها دوست دارند به پهلو بخوابند. این افراد می توانند یک بالشت بین زانوی خود بگذارند و مثل جنین بخوابند تا اوضاع و احوال کمرشان بهتر شود. افرادی که از زانو درد رنج می برند نیز به همین شیوه بخوابند برایشان خوب است.

حالا ممکن است فردی که کمردرد دارد، بواسیر نیز داشته باشد و نتواند هیچ رقمه به پشت یا پهلو بخوابد. چنین فرد بدشانسی باید یک بالشت نرم زیر شکم خود بگذارد و دمرو بخوابد.

نکته ها:

مردها معمولاً از ۲ بالشت استفاده می کنند و زن ها از ۴ بالشت!

شایع ترین حالت خوابیدن، خوابیدن به پهلو است. حداقل ۵۷% از انسان ها برای شروع خواب هم که شده رو به پهلو می خوابند، ۱۷% طاق باز می خوابند و ۱۱% نیز دمرو می خوابند. الباقی نیز انقدر در خواب غلت می زنند که آدم را یاد فیلم پارانورمال اکتیویتی می اندازند.

گردن درد

اگر گیر تروریست های داعش افتاده اید و گردن تان را از بیخ زدند که هیچ، اما اگر خوره ی بازی های کامپیوتری باشید و روزی ۱۰ ساعت بدون اینکه گردن تان را تکان بدهید ۴ چشمی به صفحه ی مانیتورتان خیره هستید، می دانید گردن درد چه بلایی سر آدم می آورد. برای رفع درد گردن در هنگام شب، نباید دمرو بخوابید. بهتر است به پشت بخوابید و از گذاشتن بالشت های بزرگ زیر سرتان نیز خودداری کنید. گردن باید در حالت همتراز با بدن قرار داشته باشد. برای گردن دردهای شدیدتر توصیه می شود که بجای بالشت از یک حوله ی لوله شده استفاده کنید.

خروپف

بد نیست کمی هم به فکر بقیه باشید و زمان خواب آلودگی صوتی کمتری تولید کنید. برای اینکار بهتر است رو به پهلو یا دمرو بخوابید. برای محکم کاری بهتر است یک توپ هفت سنگ به پشت یقه ی لباس خواب خود بدوزید تا اصلاً نتوانید طاق باز بخوابید.

ترش کردن

موقعی  که ترش می کنید، محتویات معده تا گلویتان بالا می آیند و دوباره به جای خودشان برمی گردند. برای جلوگیری از این تجربه ی ناخوشایند بهتر است یک بالشت اضافه زیر سرتان بگذارید یا اگر بالشت ندارید چند آجر زیر پایه ی تخت تان قرار دهید تا از فواره زدن جلوگیری نمایید.

التهاب کف پا

فرض می کنیم روز سختی داشته اید و دائم از اینطرف به آن طرف دویده اید و حالا که شب شده و می خواهید بخوابید کف پایتان باد کرده است. نوع خوابیدن به شما کمک می کند تا باد آن را پنچر کنید. کف پاهایتان را راست کرده و ملحفه را زیاد در قسمت کف پاهایتان نپیچید. بگذارید آزاد باشند.

 منبع:بلاگ بامیلو

نویسنده:میثم

برچسب ها درست خوابیدن

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی